UPF visita al Tibidabo 2014

El dissabte 5 d’abril del 2014 el Voluntariat Lingüístic va oferir als estudiants internacionals de la UPF una visita guiada al Tibidabo, que amb una altitud de 516 metres d’altitud sobre el nivell del mar és el punt més alt de la serra de Collserola, declarada parc natural l’any 2010. La muntanya era coneguda antigament amb el nom de Puig de l’Àliga, fins que al segle XVI els monjos d’un monestir pròxim la van rebatejar amb els vocables llatins tibi dabo (‘et donaré’), extrets d’un passatge del Nou Testament.

En aquesta sortida amb la quarantena d’estudiants participants vam agafar primer el Tramvia Blau i tot seguit el funicular, que en un recorregut de 1.130 metres i salvant un desnivell de 275 metres ens va dur fins al cim de la muntanya. Allà vam fer un pícnic i tot seguit vam visitar la cripta i la basílica del Temple del Sagrat Cor, que corona la muntanya; vam conèixer la història del parc d’atraccions –construït l’any 1899 i inaugurat el 1901– i vam poder gaudir d’unes vistes magnífiques, tant sobre la ciutat de Barcelona i sobre la comarca del Vallès, amb ciutats com Sant Cugat, Sabadell i Terrassa, com sobre gran part de la Catalunya central, des de Montserrat i el Montseny fins als cims del Pirineu.

Tot seguit vam agafar el funicular de baixada i, en comptes d’agafar el Tramvia Blau, vam fer caminant el recorregut de tornada fins a la plaça Kennedy, en una bonica passejada que ens va permetre veure monuments i cases interessants, com l’edifici del Cosmocaixa.

Tu hi vas ser? Busca’t a les fotos!